Læsekarrusellen
Børn, som får styrket deres læseudvikling tidligt i skoleforløbet, vil profitere af dette resten af deres skoletid. Det finder jeg utrolig interessant og vigtigt for børnene og deres fremtidige muligheder.
Kristina Kristensen
Jeg er konsulent i læseindlæring og stifter af Læsekarrusellen.
Læsekarrusellen har rødderne solidt plantet i den danske folkeskole. Der arbejdes ud fra de samme metoder og principper for god undervisning som i folkeskolen. Det, du lærer i Læsekarrusellen, kan du bruge og overføre direkte til undervisningen i folkeskolen.
Min baggrund for at starte Læsekarrusellen er, at jeg oplevede mange børn, for hvem læsetræningen var blevet en daglig kamp. Samtidig viser forskning, at børn, som får styrket deres læseudvikling tidligt i skoleforløbet, vil profitere af dette resten af deres skoletid. Det finder jeg utrolig interessant og vigtigt for børnene og deres fremtidige muligheder.
Jeg har arbejdet med læsning i over 20 år og har erfaret, at selv svage læsere meget hurtigt kan komme op på et alderssvarende niveau med den rette træning.
Kristina Kristensen
Jeg er konsulent i læseindlæring og stifter af Læsekarrusellen.
Læsekarrusellen har rødderne solidt plantet i den danske folkeskole. Der arbejdes ud fra de samme metoder og principper for god undervisning som i folkeskolen. Det, du lærer i Læsekarrusellen, kan du bruge og overføre direkte til undervisningen i folkeskolen.
Min baggrund for at starte Læsekarrusellen er, at jeg oplevede mange børn, for hvem læsetræningen var blevet en daglig kamp. Samtidig viser forskning, at børn, som får styrket deres læseudvikling tidligt i skoleforløbet, vil profitere af dette resten af deres skoletid. Det finder jeg utrolig interessant og vigtigt for børnene og deres fremtidige muligheder.
Jeg har arbejdet med læsning i over 20 år og har erfaret, at selv svage læsere meget hurtigt kan komme op på et alderssvarende niveau med den rette træning.
Læsekarrusellen har rødderne solidt plantet i den danske folkeskole. Der arbejdes ud fra de samme metoder og principper for god undervisning som i folkeskolen.
Der var to ting jeg elskede højest ved mit job som læsevejleder i folkeskolen, det var:
1. at undervise i læsning og se glæden i børnenes øjne, når de opdagede, at de kunne læse.
2. at vejlede forældre og kollegaer til at få indsigt i læsningens mysterier, så de kunne støtte børnene i blive endnu bedre læsere.
De to ting har jeg bygget hele konceptet for Læsekarrusellen op over. I dag lever jeg af at undervise børn i læsning, vejlede forældrene samt afholde kurser for skolepædagoger, børnehaveklasseledere og lærere.
1. at undervise i læsning og se glæden i børnenes øjne, når de opdagede, at de kunne læse.
2. at vejlede forældre og kollegaer til at få indsigt i læsningens mysterier, så de kunne støtte børnene i blive endnu bedre læsere.
De to ting har jeg bygget hele konceptet for Læsekarrusellen op over. I dag lever jeg af at undervise børn i læsning, vejlede forældrene samt afholde kurser for skolepædagoger, børnehaveklasseledere og lærere.
Værdierne bag Læsekarrusellen
Et anerkendende og givende miljø.
Jeg har skabt et univers i Læsekarrusellen, hvor alle føler sig velkomne og mødt i netop deres behov. Derfor oplever jeg glade kunder, som bliver overraskede over, hvor lidt der ofte skal til for at ændre på hele barnets oplevelse og gåpåmod i forhold til både læsning og skole, når barnet blot får den rigtige hjælp.
Det siger kunderne:
Kristina er en dygtig læsevejleder, og hun udretter mirakler med de elever, vi ikke altid har den fornødne tid til i skolen. Hun samarbejder loyalt med forældre og lærere, der skal støtte børnene i deres videre læseudvikling efter forløbet i Læsekarrusellen.
- Inge Kristensen, Læringsvejleder v. Østbirk Skole
Hej Kristina.
Du er intet mindre end fantastisk. Sender dig SÅ mange tanker i løbet af en uge, at du nok næsten ikke kan drømme om det!
Du er intet mindre end fantastisk. Sender dig SÅ mange tanker i løbet af en uge, at du nok næsten ikke kan drømme om det!
- Julie og Pia/mor, Kalundborg